Wednesday, December 31, 2008

STAND UP

Hari ini terdengar lagu Miley Cyrus yg bertajuk Make Some Noise. Lagu ni memang memberi kesan kepada diriku, Wahh… lagu ini m'beritahu kita untuk stand up dan jadi diri sendiri.
Lagu ni sesuai untuk orang yg selalu rendah diri dan kurang mempercayai diri sendiri. Setiap org mempunyai kelemahan masing2 itu lumrah bg setiap makhluk Allah di muka bumi ini. Sehebat mana pun manusia tak kisahla dia dr oxford ke, harvard ke, berlakon cerita yg bernilai b'juta2 ke, dia tetap ada kelemahan cumanya mungkin dia lebih bernasib baik dan rezeki dia murah.
Tapi bagi sesiapa yg mungkin tak bernasib baik jgn rasa rendah diri , mungkin ada kelebihan diri yang belum dicungkil lg. jgn terus rasa b'sendirian dan putus asa. Kita kene stand up dan berusaha, jd diri sendiri buktikan pada dunia yg kita ni manusia yg berguna macam lagu This Is Me. Jgn bagi peluang pd org untuk pijak kita. Jgn rasa takut, terus b'juang hingga ke akhir bersama org yg kita sayangi di sekeliling kita.
Nasihat ini untuk diri saya sendiri dan orang yang tercinata. Semoga hari yg bakal menjelang menjajikan seribu kegembiraan. SELAMAT TAHUN BARU @ HAPPY NEW YEAR

No comments: